Відповідно до ст. 889 ЦК, якщо інше не встановлено договором, замовник зобов'язаний:
- сплатити підрядникові встановлену ціну після завершення усіх робіт чи сплатити її частинами після завершення окремих етапів робіт або в іншому порядку, встановленому договором або законом;
- використовувати проектно-кошторисну документацію, одержану від підрядника, лише для цілей, установлених договором, не передавати проектно-кошторисну документацію іншим особам і не розголошувати даних, що містяться в ній, без згоди підрядника;
- надавати послуги підрядникові у виконанні проектних і пошукових робіт в обсязі та на умовах, установлених договором;
- брати участь разом із підрядником у погодженні готової проектно-кошторисної документації з уповноваженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування;
- відшкодувати підрядникові додаткові витрати, пов'язані зі зміною вихідних даних для проектування та пошукових робіт унаслідок обставин, що не залежать від підрядника;
- залучити підрядника до участі у справі за позовом, пред'явленим до замовника іншою особою у зв'язку з недоліками складеної проектної документації або виконаних пошукових робіт.
До обов'язків підрядника належить:
- виконувати роботи відповідно до вихідних даних на проектування та згідно з договором;
- погоджувати готову проектно-кошторисну документацію із замовником, а в разі потреби - також із уповноваженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування;
- передати замовникові готову проектно-кошторисну документацію та результати пошукових робіт;
- не передавати без згоди замовника проектно-кошторисну документацію іншим особам;
- гарантувати замовникові відсутність у інших осіб права перешкодити або обмежити виконання робіт на основі підготовленої за договором проектно-кошторисної документації (ст. 890 ЦК).
Варто зазначити, що наказом Держбуду України від 14 грудня 2000 р. № 285 введено в дію від 1 січня 2001 р. (замість ДБНIV-16-96, частина III) і затверджено Правила визначення вартості проектно-вишукувальних робіт для будівництва, що здійснюється на території України ДБН Д.1.1-7-2000. Ці норми встановлюють основні правила визначення вартості проектно-вишукувальних робіт для нового будівництва, розширення, реконструкції та технічного переоснащення підприємств, будівель і споруд, ремонту житла, об'єктів соціальної сфери і комунального призначення та благоустрою, а також реставрації пам'яток архітектури і містобудування мають обов'язковий характер під час визначення вартості проектно-вишукувальних робіт для будов, зведення яких здійснюється із залученням бюджетних коштів або коштів підприємств, установ і організацій державної власності. Щодо будов, зведення яких здійснюється із залученням інших джерел фінансування, ці норми мають рекомендаційний характер, та їх застосування обумовлюється контрактом. Правила поширюються на підрядний, господарський та змішаний способи здійснення будівництва.
Правилами визначено, що вартість проектно-вишукувальних робіт — це сума коштів, необхідних для відшкодування прямих та накладних витрат, понесених проектною організацією у разі виконанні зазначених робіт, з урахуванням нормативних витрат матеріально-технічних ресурсів, вільних цін, податків, зборів та обов'язкових платежів, а також економічно обґрунтованого кошторисного прибутку. При цьому кошторисна вартість проектно-вишукувальних робіт визначається як вартість, визначена на підставі чинних норм з урахуванням усереднених показників вартості складових цих робіт. Правила передбачають визначення кошторисної вартості проектно-вишукувальних робіт за двома методами: 1) на підставі діючих в Україні збірників цін на проектно-вишукувальні роботи з застосуванням відповідних коефіцієнтів та індексів для будівництва об'єктів усіх галузей і підгалузей народного господарства України; 2) застосуванням усереднених відсоткових показників вартості проектних робіт до вартості будівельно-монтажних робіт для будівництва об'єктів житла і соціальної сфери.
Підряд на виконання науково-дослідних або дослідно-конструкторських та технологічних робіт
ЦК України зазначеним видам договорів присвячує статті 892-900. Сутність договору на виконання НДР або ДКТР полягає в тому, що підрядник (виконавець) зобов'язується провести за завданням замовника наукові дослідження, розробити зразок нового виробу та конструкторську документацію на нього, нову технологію тощо, а замовник зобов'язується прийняти виконану роботу та оплатити її (ст. 892 ЦК).
Сторони договору на виконання НДР і ДКТР називаються, подібно до сторін у підрядних договорах, виконавцем і замовником. Подібність виявляється й у структурі договірних зв'язків.
Види договору підряду.
Договір побутового замовлення, договір капітального будівництва, договір переробки давальницької сировини, Договір підряду на проведення проектних та пошукових робіт, Підряд на виконання науково-дослідних або дослідно-конструкторських та технологічних робіт.